vrijdag 9 december 2016

Trouwen in Ravello - Amalfikust

In het voorjaar van 2015 kreeg ik een aanvraag voor trouwen in Toscane van Esther, een Nederlandse die geëmigreerd is naar Australië. In augustus mailde ze mij nog eens met de vraag of ik haar kon helpen met de organisatie van een huwelijk aan de Amalfi kust. Ze had liever een wedding planner waar ze gewoon Nederlands mee kon praten. Voor mij een nieuw gebied, ik was er nog nooit geweest. Zo kwam het dat ik in september 2015 voor Esther en haar Australische vriend op zoek ging naar de droomlocatie voor hun huwelijk. Het werd Ravello met prachtig uitzicht over de zee. De bruiloft werd gepland op 7 september 2016. 

Esther startte rond een uur of 2 met de voorbereidingen op haar hotelkamer. Matt hield zich nog even bezig met hun kinderen en toen kwamen de engelstalige babysitters eraan om een handje te helpen. Om 15 uur werd het boeket geleverd, wit met roze gerbera's.
De bruidegom en gasten verzamelden om 16.45 op het centrale plein om naar de tuin 'Giardino della Principessa di Piemonte' van de gemeente te lopen. Esther kreeg een seintje van mij toen zij mocht gaan lopen. Zij kwam aanlopen met haar vader onder de muzikale begeleiding van een Napoletaans duo. Voor de ceremonie hadden we witte stoelen geregeld zodat alle gasten konden zitten. Aan het einde van de ceremonie liep iedereen richting plein waar de prosecco koud stond voor een toost. Na de felicitaties liepen we naar de villa waar het avondprogramma plaatsvond. Eerst aperitief met geweldig uitzicht op de baai, gevolgd door een heerlijk 5-gangendiner. Na het aansnijden van de bruidstaart was het tijd om te dansen op de muziek van de DJ in de mooi verlichte tuin van de villa.

De dag na de bruiloft was er nog een kleine afterparty rond 15 uur in het hotel om iedereen gedag te zeggen.

Ravello een prachtig dorpje om te trouwen, helemaal autovrij, met prachtig uitzicht op zee (het ligt op ca 350 mt hoogte). Mochten jullie echt direct aan zee willen trouwen, dan kan ik ook informatie sturen over Sorrento, Positano, Amalfi en Atrani. Aan de site wordt gewerkt, in de tussentijd kunnen jullie alvast een blik werpen op de pagina Trouwen in Amalfi op facebook

Credits: 
wedding planner: mooitoscane hair & make-up: Pamela photographer: Daniele music: Marco flowers: Francesco




















Geen opmerkingen: