vrijdag 28 januari 2011

Toscaanse mentaliteit

Zijn Toscanen nu ontzettend aardig en super gastvrij of juist een beetje arrogant? Ik hoor beide verhalen wel eens. Mijn persoonlijke ervaring is een beetje van beide. De meesten zijn ontzettend aardig en nodigen je meteen uit in de huiskamer voor een kop koffie of een glas wijn. Ik heb ook wel eens te maken met grafen of gravinnen van kastelen en villa's voor mijn werk als weddingplanner, die op het eerste gezicht nogal arrogant lijken. Wanneer je ze beter leert kennen, blijken het vaak hele aardige mensen die hart hebben voor hun zaak (meestal verblijfsaccommodatie met wijngaard). Alhoewel sommigen gewoon lekker hautain blijven doen. Maarja dan zeg ik maar weer "tutto il mondo è paese" oftewel dat is overal zo. En vooral: daar doe ik dan geen zaken mee!

Geen opmerkingen: